PŘÍMÉ ZASKLÍVÁNÍ

Přímé zasklívání

JAK NA TO: PŘÍMÉ ZASKLÍVÁNÍ


Pro celkovou konstrukci karosérie automobilu je čelní sklo velmi důležitým komponentem. Zlepšuje konstrukční tuhost automobilu a zajišťuje lepší ochranu cestujících. Lepidlo je jediným prostředkem, který drží čelní sklo na karosérii automobilu.

Další informace o bezpečnosti, metodách přímého zasklívání a zkušebních normách jsou uvedeny níže:

 

Crash testy a požadavky na produkty

Odlehčená konstrukce a torzní tuhost

Multifunkční zasklívání

Konstrukční funkce

PŘÍMÉ ZASKLÍVÁNÍ: Další informace

Naučte se vše, co potřebujete vědět o přímém zasklívání.

Lepidla Henkel pro přímé zasklívání nabízejí vysoké bezpečnostní standardy díky mnoha letům aktivního výzkumu a zkušenostem výrobců originálních dílů (OEM).

  • Všechny prvotřídní produkty pro přímé zasklívání řady TEROSON jsou prověřeny realistickými crash testy a certifikovány zkušebním orgánem TÜV Rheinland.
  • Společnost TÜV Rheinland neustále monitoruje i výrobní proces a kvalitu.

Čelní skla absorbují část energie způsobené nárazem a udržují airbag cestujících na správném místě. K zajištění bezpečnosti cestujících v souladu s časem bezpečného odjezdu musí lepidla prokázat schopnost pevného zajištění čelního skla na svém místě v případě nehody.
Čas bezpečného odjezdu závisí na vytvrzení a vnitřní pevnosti lepidla pro přímé zasklívání.

Proces vytvrzování

Jednosložkový produkt

Dvousložkový produkt

3-4 mm vytvrzení během prvních 24 hodin při 23°C s 50% relativní vlhkostí.

 

Jednosložkové polyuretanové lepidlo pro přímé zasklívání vytvrzuje při teplotě a vlhkosti prostředí.

Vytvoření povrchové kůžičky: 3-4 mm během prvních 24 hodin při 23°C a 50% relativní vlhkosti.

Vytvrzení vlivem chemické reakce složek A a B.

Dvousložkové PU lepidlo od společnosti Henkel je plně vytvrzené do dvou hodin.

Dvousložková polyuretanová lepidla pro přímé zasklívání vytvrzují díky chemické reakci složek A a B. Kompletní vytvrzení housenky nezávisí na vlhkosti a teplotě vzduchu (pro rychlost vytvrzení si prohlédněte Technický list produktu).

 

Vylepšená norma bezpečnostního testu je přibližně čtyřikrát přísnější.

Všechny produkty pro přímé zasklívání od společnosti Henkel jsou testovány v souladu s jednou z následujících dvou norem.

Testovací normy pro časy bezpečného odjezdu pro lepidla pro přímé zasklívání:
Norma FMVSS 0 = 50 km/h a 100 % čelní náraz nebo evropská norma = 64 km/h a 40 % přesah.

Americká norma (FMVSS 208/212)
(50 km/h, 100 % čelní náraz).

Vylepšená norma pro crash testy
(64 km/h, 40 % přesah) = 40 % šířky nejširší části auta (bez vnějších zrcátek).

Součásti karosérie nesoucí zatížení (části vyznačené oranžově) jsou speciální nosné sloupky s vysokou pevností a tuhostí. Návrhy odlehčené karosérie automobilu používají tenčí ocelové panely ke snížení hmotnosti automobilu.
Zajištění celkové torzní tuhosti karosérie znamená kladení větších požadavků na čelní skla. Čelní skla proto pomáhají zajistit pevnost karosérie vozidla.

Lepidla pro přímé zasklívání mohou zvýšit konstrukční

pevnost o 40 %

Čelní sklo automobilu v kombinaci se silným lepidlem pro přímé zasklívání (s vysokým modulem) přispívají velkým dílem k celkové torzní tuhosti karosérie automobilů.

Vysoký modul pružnosti ve smyku lepidla (>2,5 MPa) zvyšuje torzní tuhost karosérie automobilů.

Vysoký modul lepidel pro přímé zasklívání se velmi doporučuje i kvůli zabránění korozi. Použití produktů s nízkým modulem způsobuje vysoké zatížení v lepených spojích a může dokonce způsobit porušení svařovaných částí. Koroze na karosérii může nastat velmi brzo a může zůstat dlouho nezpozorovaná . Každá koroze snižuje stabilitu karosérie.

Definice modulu prožnosti ve smyku:

Měření vnitřní pevnosti lepidla (měřená v MPa) ve vztahu k prodloužení 10 % (G10) nebo 20 % (G20).

Produkty pro přímé zasklívání společnosti Henkel uvedené s HM (vysokým modulem) mají modul pružnosti ve smyku víc jak 2,5 MPa, což je hodnota, kterou požaduje většina výrobců automobilů.

K zajištění správného fungování integrované antény automobilu a vytápěcího systému se pro lepidla pro přímá zasklívání doporučuje nízká vodivost.

Lepidla pro přímá zasklívání s nízkou vodivostí doporučuje většina výrobců automobilů. To označuje zkratka HMLC (vysoký modul, nízká vodivost).

Ochrana proti galvanické korozi a kontaktní korozi na hliníkových karosériích vozidel.

Kontakt vyhřívání zadního skla je upevněn elektricky vodivým lepidlem, které umožňuje průchod proudu. To může ovlivnit přilnutí laku na povrch a vlhkost se pak dostane mezi lak a povrch, což způsobí korozi.

Žádný vliv na kvalitu příjmu signálu rádia, TV, mobilních telefonů, internetu, navigačních systémů, atd.

Definice:

Elektrická vodivost / odolnost
• Měření schopnosti materiálu přenášet elektrický proud.
• Čím je nižší vodivost, tím je vyšší izolační odpor.
• Měření v Siemens/cm (např. 10-10)

Elektrický odpor
• Měření schopnosti materiálu odolávat toku elektrického proudu skrz materiál.
• Čím je vyšší odpor, tím je lepší izolační výkon.
• Měření v Ohmech x cm (např. 10-10

Vývoj metod instalací skleněných součástí, jako jsou čelní skla, zadní skla a boční okna.

Systém montáže do pryže
Čelní skla montovaná a utěsněná pryžovým těsnicím profilem, např. na nákladních automobilech, autobusech, bagrech apod.

Systém s butylovou páskou
Butylová lepicí páska se používá k připevnění čelního skla na přírubu karosérie

S pomocí moderních lepidel společnost Henkel nabízí svým zákazníkům vylepšené řešení pro přímé zasklívání, které poskytují mnohé výhody oproti starým aplikačním metodám.

Čelní skla lepená polyuretanem
PUR lepidla se používají k lepení čelních skel na příruby a dosahují 100 % utěsnění.

  • Maximální bezpečnost cestujících díky správnému nasazení airbagů
  • Značně zvýšená torzní tuhost
  • Vylepšená aerodynamika díky hladkému přechodu mezi sklem a karosérií.