Opravy plastů

JAK NA TO:  
OPRAVY PLASTŮ


Zjistěte všechno o opravách nárazníků, děr a prasklin, stejně jako o použití předúprav a primeru.

Klikněte na tyto odkazy a prohlédněte si výhody oprav plastů.

Zvýšená relevance

Chytré opravy

Udržitelnost

Pro více informací se podívejte níže do sekce „Další informace“.

Zjistěte vše, co potřebujete vědět o opravách plastů

Chytré opravy plastů přinášejí výhody pro váš autoservis a pro zákazníka.

• Snadná a rychlá metoda pro většinu plastových dílů (nejprve určete typ plastu!)

• Může se používat na jakákoliv poškození, např. díry, škrábance a praskliny

• Jedno lepidlo s primerem TEROSON 150 funguje na většinu typů plastů

• Lepidla s vysokou pevností splňují požadavky výrobců originálních dílů

• Vhodné k přelakování

Praktické příklady

V interiéru i exteriéru vozidel jsou různé plastové díly, které můžou být opraveny. Nárazníky z nich představují většinu.

Exteriér: Nárazníky, blatníky, spojlery, kapoty, nakládací plošiny, kryty zavazadlového prostoru, střechy, dveře, boční panely, kryty atd.

Interiér: Oka a příchytky na krytech, např. na dveřích nebo sloupcích

Většina je vyrobená převážně z těchto typů plastů: PP/EPDM, ABS, GRB a PUR. 

Které plasty se můžou lepit?

Jednoduchý způsob, jak zjistit, zda se daný typ plastu může lepit nebo ne, je test s kapkou vody. Jednoduše kápněte kapku vody na vyčištěný plastový povrch, se kterým chcete pracovat, a pozorujte výsledek:

Profesionální opravy plastů - Proveďte test s kapkou vody pro kontrolu toho, které plasty se můžou lepit.

a)
• Kapka zůstane v kulatém tvaru
• Neaktivní povrch
VÝSLEDEK: NELEPITELNÉ bez speciální přípravy

b)
• Kapka se rozlije
• Aktivní povrch
VÝSLEDEK: LEPITELNÉ

Co lepit


Nárazníky

•  Vzhledem k větším rozměrům a lakování je oprava ještě více ekonomicky výhodná
•  Odtržené držáky upevnění nárazníku se můžou také opravit
•  Zadní strana nárazníku by měla být dostupná (kvůli výztuži)
•  Oprava dvojitého panelu nárazníku s dutinami a vložkami z PUR pěny (např. auta Ford) je omezená, ale možná
• Trhliny s velikostí do 10 cm a díry do 7 cm se můžou opravovat s dobrými výsledky

Závěsná oka

•  Opravy obvykle závisí na ekonomické výhodnosti 
•  V úvahu se berou i bezpečnostní aspekty

Ostatní

Blatník, spojler, chladič, zpětná zrcátka, kryty motocyklu
•  Tyto díly se můžou opravovat s vynikajícími výsledky, ale je třeba vzít v úvahu doporučení výrobců a konkrétní typ poškození

Co nelepit


Světlomety/oka

•  Z bezpečnostních důvodů se opravy krytů světlometů a ulomených ok v předem určených krytických bodech nedoporučují

Palivové nádrže

•  Výrobci automobilů striktně zakazují jakékoliv opravy palivových nádrží

Kryt vyhřívání

•  Topná sestava může dosáhnout velmi vysoké teploty

Využití plastů v automobilovém průmyslu roste

•  Nižší náklady na materiál
•  Různé vlastnosti a typy
•  Snížení hmotnosti vozidla
•  Odolnost proti korozi
•  Lepší vzhled a aerodynamické vlastnosti díky hladšímu povrchu
•  Snížení hluku
•  Vyšší potenciál rozvoje
•  Recyklovatelné

Úspory nákladů – výhody pro pojišťovny i zákazníky

•  Pojišťovny preferují opravy před výměnami
•  Nižší pojistné sazby pro opravy
•  Zákazníci bez komplexního pojištění nemusí utrácet peníze za nové díly

Další příležitosti pro opravny

•  Zajištění optimálního využití kapacit
•  Dobrá zisková marže opravy oproti výměně za nový díl
•  Vylepšené služby přilákají nové zákazníky

Přispějte k ochraně přírody

• Snížení spotřeby paliva, nižší produkce CO2  
• Nedostatečné kapacity recyklace
• Úspora energie díky recyklaci
• Likvidace vyřazených dílů stojí peníze
• Nová EG legislativa – Recyklační fond (výrobci/zákazníci)