Opravy kovů

Metal repair in the automotive industry - Henkel Adhesives - Learn more about metal repair.

JAK NA TO: OPRAVY KOVŮ

 

Opravy a přestavby karosérií jsou v současnosti důležitou oblastí činností karosářských dílen. Tyto práce jim usnadňuje mnoho nových nástrojů a řešení. Tento návod vám ukáže techniku chemického cínování a různé způsoby povrchové úpravy vhodné pro ochranu povrchu. 

Pro zobrazení výhod klikněte na tyto odkazy

Úprava povrchu pro ochranu proti korozi

Metody cínování (pájení, chemické cínování)

Dodatečná ochrana proti korozi

Opravy kovů: Další informace

Zjistěte všechno, co potřebujete vědět o OPRAVÁCH KOVŮ.

Holé kovové plochy na karosériích automobilů jsou chráněny konverzní vrstvou ve formě fosfátového povlaku naneseného v lakovně výrobce a chráněného elektroforetickou vrstvou. Poškozený povlak může způsobit korozi a musí se obnovit.  

Během činností při opravách, jako je broušení, řezání nebo svařování může dojít k částečnému odstranění nebo zničení ochranného povlaku. Musí se obnovit na původní úroveň ochrany.

Takže, jak rychle a efektivně dosáhnete vysoké urovně ochrany opravou poškozených nátěrů?

Metal repair in the automotive industry - Traditional conversion coating.

Tradiční metoda

  1. Připravený panel s oblastmi holé oceli a s plničem
  2. Vyfoukání
  3. Čištění pomocí TEROSON VR 20 nebo Silicone Ex (používají lakovny)
  4. Nanesení primeru (ve spreji nebo pomocí pistole)
  5. Doba schnutí mezi 15 a 30 minutami
  6. Odstranění přebytečného produktu
  7. Opětovné čištění pomocí TEROSON VR 20 nebo Silicone Ex
  8. Vyčištění stříkacího zařízení, pokud byla použita pistole
  9. Pokračuje proces lakování
Metal repair in the automotive industry - BONDERITE wipe conversion coating.

Metoda pomocí utěrek BONDERITE

  1. Připravený panel s oblastmi holé oceli a s plničem 
  2. Vyfoukání
  3. Čištění pomocí TEROSON VR 20
  4. Otírání holých kovových ploch utěrkami BONDERITE M-NT 1455
  5. Pokračuje proces lakování v průběhu následujících minut (max. 15 min.)

Použití: Výhody metody pomocí utěrek BONDERITE

  • Očištění ploch v jednom kroku, bez potřeby oplachování (mytí)
  • Snadné a kontrolovatelné nanášení, vhodné zejména na malé povrchy, rychlé a šetrné k životnímu prostředí 
  • Bez potřeby mísícího mixéru, míchání nebo čištění stříkací pistole
  • Snadná likvidace suché utěrky, bez nutnosti speciální likvidace
  • Nedochází k nežádoucímu rozstřiku
  • Bez čištění po použití
  • Může být nanášen také nástřikem
  • Velmi dobré použití v rozích a plochách obroušených až na holou ocel / hliník 

Vlastnosti materiálu a výhody utěrek BONDERITE M-NT 1455

  • Utěrky plněné účinnou látkou, která vytváří konverzní povlak bez chromu
  • Prevence vzniku koroze je až dvojnásobná oproti současným systémům
  • Zajišťuje lepší přilnavost laků a těsnění
  • Bez chromu
  • Nízký obsah těkavých organických látek
  • Nahrazuje leptání nebo použití primeru 
  • Efektivní alternativa proti zinkovému povlaku
  • Vyšší ochrana zdraví a bezpečnost při práci

Všeobecné poznámky
Utěrky BONDERITE M-NT  vytvářejí konverzní povlak, který tvoří reakce s výše uvedenými kovovými povrchy k vytvoření silných chemických vazeb. Takto ošetřený povrch představuje vynikající základ pro organickou konečnou povrchovou úpravu, lakování, těsnění a většinu lepidel. Tato reakce značně vylepšuje přilnavost a odolnost proti korozi následně naneseného nátěru (včetně primeru tam, kde se používá více systémů nátěru), těsnění a lepidel. Konverzní povlak se pomocí utěrek BONDERITE M-NT 1455-W snadno nanáší, schne na místě a nevyžaduje následné čištění.

Kdy používat a kdy nepoužívat

Používejte na:

  • Hliník
  • Zinek a slitiny zinku
  • Holou ocel
  • CRS (za studena válcovanou ocel)
  • Galvanizovanou ocel
  • Nerezovou ocel

Nepoužívejte na:

  • Primery pod lak (1K nebo 2K) 
  • Polyesterové plniče do karosérií
  • Zbytky nátěru 
  • Plastové plochy

Neřeďte!

Po nanesení konverního povlaku pomocí utěrek BONDERITE M-NT 1455 použijte jednu z následujících možností:

  • E-nátěr
  • Základní nátěr
  • Primer
  • Plnič pod lak
  • Těsnění
  • Lepidlo

 

Všeobecná poznámka
Polyesterové plniče jsou vyrobeny tak, aby měly nejlepší přilnavost na holé kovové povrchy.

V případě nárazu a podobných poškození kovových částí musí být povrchy opravené. Autoopravny v současnosti preferují používání cínové pájecí pasty. 

Mnoho aktérů v automobilovém průmyslu však hledá řešení náhrady cínové pájecí pasty. Nová technologie v sobě kombinuje snadné zpracování s účinností cínu.

Opravy kovů v automobilovém průmyslu - Tradiční opravy cínovou pastou .

Tradiční pájení cínem

Tradiční oprava se provádí pomocí cínové pájecí pasty a otevřeného plamene

  • Proces se omezuje na ocelové plochy
  • Pájecí pasta obsahuje olovo (těžký kov)
  • Aplikace pomocí otevřeného plamene
Opravy kovů v automobilovém průmyslu - Chemické cínování, metoda 5010 TR.

Chemické cínování – metoda "5010 TR"

Nová technologie: dvousložkový produkt s okamžitým použitím

  • Proces funguje na ocelových a hliníkových plochách
  • Vynikající vlastnosti tvarování
  • Neobsahuje těžké kovy
  • Není potřeba žádný otevřený plamen (bezpečnější pracovní proces, méně demontování atd.)

Všeobecné poznámky
Nový TEROSON EP 5010 TR kombinuje vlastnosti snadného zpracování s požadavky na ochranu životního prostředí.

 

Výhody chemického cínování pomocí TEROSON EP 5010 TR

  • Dvousložková kartuše se statickým mixerem (bez potřeby manuálního smíchání)
  • Snadné a přesné použití a přesné mísení
  • Vynikající schopnost broušení
  • Vynikající odolnost proti propadnutí povrchu
  • Výborné k tvarování
  • Použití "za studena" (bez otevřeného plamene)
  • Není potřeba demontovat okolní díly a součásti, např. boční airbagy, plynové nádrže, interiér, (bez rizika, že otevřený plamen poškodí elektroniku nebo jíné citlivé součásti) 
  • Bez poškození e-nátěru, konzervačních vosků a laku

 

Vlastnosti a výhody TEROSON EP 5010 TR

  • Dlouhá doba zpracovatelnosti (přibližně 80 minut)
  • Vytvrzování produktu se může zkrátit použitím ohřívacích podložek (FlexiTherm) nebo infračerveného světla (max. 60°C)
  • Nízká hustota (lehčí než cín)
  • Žádné smršťování
  • Bez primeru na oceli a hliníku
  • Jedinečná technologie bez obsahu olova, v souladu s OES a požadavky pojišťoven

Konverze povrchu pro ochranu proti korozi

Při opravách broušením, řezáním nebo svařováním může dojít k částečnému odstranění nebo zničení ochranného povlaku (fosfátový povlak nanesený v lakovně výrobce chráněný elektroforetickou vrstvou).
BONDERITE M-NT 1455-W je inovativní řešení bezpečné a rychlé obnovy konverzního povlaku.


BONDERITE M-NT 1455-W jsou utěrky k okamžitému použití

  • Není potřeba žádné aplikační vybavení
  • Není potřeba použít leptavý primer
  • Produkt bez obsahu chromu

Klikněte zde a podívejte se na příklady použití:

Jak používat BONDERITE M-NT 1455-W

Opravy kovů v automobilovém průmyslu - Konverze povrchu pro ochranu proti korozi.